Wat kan ik doen?

Je bent overtuigd van de meerwaarde van trage wegen. En je stelt vast dat er best nog wel wat werk aan de winkel is. Verleg dan een steen en steek zelf de handen uit de mouwen. Letterlijk of figuurlijk.

Dat kan op verschillende manieren: 

  • Je wordt lid van Trage Wegen vzw. Zo bouw je mee aan het draagvlak en het gewicht dat Trage Wegen vzw in de schaal kan leggen.
  • Je organiseert een wandeling, een fietstocht of een andere activiteit op de Dag van de Trage Weg. Daarmee zet je het thema trage wegen lokaal op de kaart. En geef je de kansen aan je buurtbewoners om trage wegen die zij nog niet kenden te ontdekken.
  • Je legt contact met andere tragewegenenthousiastelingen op TW-kwadraat. En ondertussen pik je een paar workshops mee die je inspireren voor je eigen activiteiten.
  • Je sluit aan bij een werkgroep die lokaal actief is. Samen vragen jullie meer aandacht van het lokale beleid voor trage wegen of organiseren jullie activiteiten.
  • Je deelt je kennis met andere mensen. Heb je weet van een afgesloten weg? Ken je doorsteekjes die nog niet op de kaart staan? Of heb je mooie foto's? Laat het ons weten?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief



Trage Wegen draagt zorg voor je privacy. Door je in te schrijven op onze nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Nieuws

  • 3 feb Vraag van de maand: Wat is een rooilijnplan?

    De regels die van toepassing zijn op trage wegen veranderden ingrijpend op 1 september 2019 door de invoering van het Gemeentewegendecreet. Dat heeft ook gevolgen voor de manier waarop de ligging en de breedte van de trage wegen worden vastgelegd. Dat is immers waarvoor een rooilijnplan dient. Het Gemeentewegendecreet bepaalt wat er minstens op zo’n plan te moet staan. Een woordje uitleg!

  • 3 feb 30 dagen 30 minuten in 't groen: Trage Wegen doet mee. Jij ook?

    Voor het vijfde jaar op rij slaan BOS+ en CM de handen in elkaar om zo veel mogelijk mensen te laten bewegen in het groen, omdat het goed is voor je gezondheid. Heb je al gemerkt dat je stress afneemt na een stevige boswandeling? Of dat bewegen in het groen je slaapkwaliteit bevordert? En niet alleen je humeur, maar ook je lichaam geniet van buiten bewegen. Je krijgt minder fijn stof binnen en je houdt je inspanning langer vol in een groene omgeving. Ervaar het zelf en doe mee aan de uitdaging van 30-30 vanaf 7 maart.

Volledig nieuwsoverzicht