Addendum bij het ruimtelijk structuurplan Vlaanderen

Type Digitale publicatie
Jaar 2009
Uniek nummer D231

De actualisatie en gedeeltelijke herziening van het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen neemt de vorm aan van een addendum bij het RSV. De opbouw van het addendum is als volgt: - Een korte aanvulling op de algemene inleiding van het RSV geeft duiding bij de verantwoording van deze actualisatie en gedeeltelijke herziening. - Een aanvulling op het informatief deel bundelt de belangrijkste onderzoeksgegevens die aan de basis liggen van de in de actualisatie en gedeeltelijke herziening genomen beleidsopties. Deze tekst wordt integraal toegevoegd aan het informatief deel als “deel 1C – actualisatie bestaande ruimtelijke structuur en prognoses”. - In het richtinggevend deel wordt voor de relevante thema’s een overzicht gegeven van de wijzigingen: na een korte beschrijving van de beleidsoptie in deze gedeeltelijke herziening, wordt een concreet overzicht gegeven van de daaruit voortvloeiende tekstwijzigingen, telkens met verwijzing naar het onderdeel en de paginanummer in de gecoördineerde versie van het RSV (april 2004). - Het bindend deel omvat een oplijsting van de wijzigingen in de bindende bepalingen van het RSV als gevolg van de actualisatie en gedeeltelijke herziening.

Download bestand

 

Publicatie

Uitgever Vlaamse regering

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief



Trage Wegen draagt zorg voor je privacy. Door je in te schrijven op onze nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Nieuws

  • 29 jan Vraag van de maand: Mag Infrabel eenzijdig spoorwegovergangen afsluiten?

    Onze mailbox zat de afgelopen maanden prop- en propvol met vragen over het plots afsluiten van overwegen. De problematiek duikt inderdaad zowat overal op: van > Zottegem en de Vlaamse Ardennen, over > Denderleeuw en > Ieper tot > Beringen
    Eén constante in het hele verhaal blijkt de rol van Infrabel te zijn. De spoorwegbeheerder is er rotsvast van overtuigd dat ze eenzijdig en autonoom overwegen mogen opheffen. Maar is dat wel zo? Een juridische zoektocht dringt zich op!

  • 27 nov Vraag van de maand: Vormen waterlopen een bedreiging voor de trage wegen die er naast lopen?

    De loop van beken en rivieren is dynamisch. Als waterlopen hun natuurlijke gang gaan, verplaatsen ze zich in de loop der tijden. Soms wordt aangehaald dat een buurtweg niet meer toegankelijk is omdat hij volgens de ligging in de Atlas der Buurtwegen nu ín de beek ligt. Dat zou betekenen dat heel wat gemeentewegen - of delen ervan - sinds de opmaak van de Atlas der Buurtwegen opgeslorpt zijn door de beek of rivier waar ze naast liepen. Deze kwestie zorgt vaak voor verwarring, zo blijkt uit de vele vragen die wij hierover binnen krijgen.

Volledig nieuwsoverzicht